close
تبلیغات در اینترنت
صدور گواهي ولادت براي اتباع خارجي
-
خوش امدید


جهت ارتباط با وکیل در مشهد:
 " 0915-694-8002 "


         آیا نیاز به مشاوره حقوقی دارید؟
                             آیا در جستجوی وکیل برای دفاع از حقوق خود میباشید؟



مشاوره فوری

    سیاست حفظ اسرار
          احساس امنیت در انجام امور وکالتی
                       احقاق حق و برقراری عدالت و نظم عمومی
                                                  اجرای عدالت                  

صدور گواهي ولادت براي اتباع خارجي از وظايف سازمان ثبت احوال است


خبرگزاري فارس: طبق ماده يك قانون ثبت احوال، صدور گواهي ولادت براي اتباع خارجي، تنظيم دفاتر ثبت كل جمع آوري و تهيه كل وقايع و نام خانوادگي از وظايف سازمان ثبت احوال كشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، طبق ماده يك قانون ثبت احوال، از جمله وظايف سازمان ثبت احوال كشور مي‌توان به ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت واقعه فوت و صدور گواهي وفات، تعويض شناسنامه‌هاي موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق، صدور گواهي ولادت براي اتباع خارجي، تنظيم دفاتر ثبت كل جمع آوري و تهيه كل وقايع و نام خانوادگي، جمع‌آوري و تهيه آمار انساني سراسر كشور و انتشار آن و وظايف مقرر ديگري كه طبق قانون به عهده سازمان گذاشته شده است، اشاره كرد.

بر اساس ماده 2 اين قانون، براي مطالعه و پيشنهاد روش‌هاي فني و اظهار نظر درباره اصلاح يا تغيير فرم‌ها و نمونه‌هاي سجلي و آماري و نحوه جمع‌آوري و انتشار آنها و تهيه دستورالعمل‌ها و روش‌هاي فني سجلي و طرز جمع‌آوري اوراق باطله و تنظيم و نگهداري و حفاظت اسناد و مدارك سجلي در مركز سازمان ثبت احوال كشور، شورايي به نام شوراي عالي ثبت احوال تشكيل مي‌شود؛ اعضاي شوراي عالي ثبت احوال عبارت خواهند بود از رئيس سازمان ثبت احوال كشور يا قائم مقام او و يك نفر از استادان دانشكده حقوق به انتخاب رئيس دانشگاه تهران و يك نفر از قضات دادگستري با انتخاب وزير دادگستري و يك نفر از كارمندان مطلع ثبت احوال به انتخاب رئيس سازمان ثبت احوال و نماينده مركز آمار ايران؛ رياست شورا با معاون وزارت كشور و رئيس سازمان ثبت احوال كشور يا قائم مقام او است و رأي اكثريت لازم الاجرا خواهد بود.

همچنين در تبصره اين ماده آمده است كه نحوه جمع‌آوري و انتشار آمار انساني و تهيه نمونه‌هاي مربوط به پيشنهاد سازمان ثبت احوال كشور پس از جلب نظر مركز آمار ايران و تصويب شوراي عالي ثبت احوال تعيين خواهد شد.

در ماده 3 گفته شده است كه در مقر هر اداره ثبت احوال هيئتي به نام هيئت حل اختلاف مركب از رئيس اداره ثبت احوال و مسئول بايگاني يا معاونان يا نمايندگان آنان و يكي از كارمندان مطلع اداره مزبور به انتخاب رئيس اداره ثبت احوال استان تشكيل مي‌شود.

وظايف هيئت حل اختلاف به قرار زير است: تصحيح هر نوع اشتباه در تحرير مندرجات دفتر ثبت كل وقايع و وفات بعد از امضاء سند و قبل از تسليم شناسنامه و گواهي ولادت يا وفات و تكميل سند از نظر مشخصاتي كه نامعلوم بوده است مندرج در ماده 29 اين قانون؛ رفع اشتباهات ناشي از تحرير ضمن ثبت وقايع يا نقل مندرجات اسناد و اعلاميه‌ها و مدارك به دفاتر ثبت كل وقايع و ساير دفاتر؛ ابطال اسناد و شناسنامه‌هايي كه بيگانگان مورد استفاده قرار داده‌اند و طبق ماده 44 اعلام مي‌‌شود؛ ابطال اسناد مكرر يا موهوم و تصحيح اشتباه در ثبت جنس صاحب سند و تغيير نام‌هاي ممنوع؛ حذف كلمات زايد، غير ضروري و يا ناشي از اشتباه در اسناد سجلي اشخاص.

ترتيب تقاضا و گردش كار دفاتر هيئت‌ها و نحوه رسيدگي و ابلاغ تصميمات در آيين‌نامه اجرايي اين قانون تعيين خواهد شد؛ در تبصره اين ماده گفته شده است كه تصحيح هر نوع اشتباه در تحرير مندرجات دفتر ثبت كل وقايع و وفات اگر قبل از امضاء باشد با توضيح مراتب در حاشيه سند به عمل مي‌آيد و امضاء كنندگان سند ذيل توضيح را امضاء خواهند كرد.

بر اساس ماده 4 اين قانون، رسيدگي به شكايات اشخاص ذينفع از تصميمات هيأت حل اختلاف همچنين رسيدگي به ساير دعاوي راجع به اسناد ثبت احوال با دادگاه شهرستان يا دادگاه بخش مستقل محل اقامت خواهان به عمل مي‌آيد و رأي دادگاه فقط پژوهش پذير است.
مهلت شكايت از تصميم هيئت حل اختلاف ده روز از تاريخ ابلاغ است.

در ادامه متن كتاب قوانين و مقررات مربوط به خانواده آمده است كه هرگاه سند ثبت احوال در ايران تنظيم شده و ذي‌نفع مقيم خارج از كشور باشد رسيدگي با دادگاه محل صدور سند و اگر محل تنظيم سند و اقامت خواهان هر دو در خارج از كشور با دادگاه شهرستان تهران خواهد بود.

طبق ماده 5، سازمان ثبت احوال كشور در اجراي وظايفي كه بر عهده دارد مي‌تواند از وجود كاركنان سازمان‌هاي دولتي و ارگان‌ها و نهادهاي انقلاب اسلامي موجود در محل استفاده كند.

همچنين در تبصره يك اين ماده گفته شده است كه مأموران دولت و كاركنان بيمارستان‌ها و گورستان‌ها مكلفند با سازمان ثبت احوال كشور در اجراي وظايف قانوني همكاري كنند؛ در تبصره 2 نيز گفته شده است كه نحوه استفاده از خدمات افراد و سازمان‌ها و ارگان‌ها و نهادها به موجب آيين‌نامه اجرايي اين قانون خواهد بود.





بازدید : 230
[ 30 / 06 / 1393 ] [ 19:18 ] [ نویسنده : مشهد وکیل ] | نظرات ()
مطالب متفرقه
نظر بدهید
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی



امتیاز دهید:
به این سایت